fredag 7 januari 2011

Förbi tyllbotten

Tro inte att jag inte tycker om tyllbotten för jag tycker väldigt mycket om den. En av de vackraste bottnarna enligt mig. Nu är den delen dock över och jag går in i en vävbotten med insättning och borttagning av extra par pinnar. Men det är inte alls trixit. Däremot ska mönstret vridas. Det tycker jag är svårt. När jag knypplar fyrkantiga dukar brukar jag knyppla det på platta för att slippa vrida. Att vrida innebär att jag har kvar så få målar som möjligt, sedan ska mönstret lyftas och sedan fästas ner med de kvarvarande nålarna. Det brukar bli bra, men det känns vanskligt att lyfta och sedan trycka ner nålarna igen.


Eller så skiter jag i att lyfta och vrida utan knypplar på sidan istället. Det har jag gjort förr :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: