fredag 7 januari 2011

Övningsspets 2

Så himla träligt. Jag började knyppla på övningsspets 2 (finknyppling) efter ett långt uppehåll eftersom jag visste att det var bakåtknyppling som gällde. Det såg nämligen inte rätt ut och det visade sig att jag satt nålen på fel ställe i slaget. Nu återkommen från liten tripp till Skärholmen upptäcker jag att det fattas en vridning i hela tyllbotten. Det är bara att knyppla bakåt igen. Denna övningsspets bara måste vara perfekt och det är andra gången jag knypplar den, så skam vore det annars. Tur att det är skidskytte på tv. Knyppelkursen börjar på tisdag :)





- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Esther sa...

Hej! Jag försöker rita av mönstret till övningsspets 2.. Det går sådär. Men jag tror att jag har fått kläm på det nu. Men vilket pill! Bävar för att knyppla den sen. :-) kram

Pysslan sa...

Jag lånade mönstret av Hedwig, mycket enklare. Och det är enklare att knyppla det, om man bara läser ordentligt inför varje nytt avsnitt. Har knypplat nästan 3 cm idag......om jag inte räknar med bakåtknypplingen. Kram Heidi